Meer tenten en vouwwagens op Kampeer en Caravan Jaarbeurs

Slapen onder een tentdoek: de oervorm van kamperen is populairder dan ooit. De trends 'basic' en 'terug naar de natuur' zorgen ervoor dat de verkoop van tenten en vouwwagens in Nederland stijgt. Dat geldt voor zowel bijzet-tentjes van een paar tientjes tot hele luxe, automatisch opzettende 'tenttrailers' die de prijs van een caravan ruim overstijgen. Niet gek dus, dat het aanbod van tenten en vouwwagens tijdens de komende editie van de Kampeer & Caravan Jaarbeurs is verdubbeld.

Bijna 3 miljoen landgenoten trekken er jaarlijks op uit met tent, vouwwagen, caravan of camper en daarmee is kamperen een onverminderd populaire manier van vakantievieren. Naast de trend van het ‘basic’ kamperen is er ook een andere ontwikkeling merkbaar namelijk die van de hang naar luxe. Tent- en vouwwagen aanbieders spelen in op beide trends. “Er is bij ons een enorme vraag naar luxe”, vertelt Bert Holtkamp, grondlegger van de innovatieve Holtkamper-vouwwagens en tenttrailers. “In ons topsegment plussen we zelfs ruim 30 procent. Die wagens zijn uitgevoerd met uitstekende bedden, een luxe keuken en een automatisch opzet- en invouwsysteem dat we zelf hebben ontwikkeld. Mensen willen basic op vakantie, maar wél comfortabel. Met dit systeem kunnen mensen met de handen in de zakken wachten tot de vouwwagen is opgezet. Helemaal automatisch, in een paar minuten. Zoiets slaat ontzettend goed aan”, aldus Holtkamp, die ook tal van andere innovaties op zijn naam heeft staan.